Mimari Photoshop eğitimi, öğrencilerin tasarımlarını daha etkili ve estetik sunumlara dönüştürmelerini hedefleyen bir görselleştirme kursudur. Bu eğitimde, render sonrası düzenlemeler, renk ve ışık ayarlamaları, atmosfer yaratımı, nesne ekleme, doku iyileştirme gibi ileri düzey Photoshop teknikleri öğretilir. AutoCAD, 3ds Max ve SketchUp ile oluşturulan projelere son dokunuşları yaparak profesyonel sunumlar hazırlamayı mümkün kılan bu eğitim, mimari projelerde görsel kaliteyi artırmak isteyenler için vazgeçilmezdir.
Photoshop Kullanım Alanları
- Photoshop programının kullanım alanları, hangi sektör ve alanlarda kullanıldığı; mimaride programı nasıl ve ne amaçla kullanabileceğimiz
- Normal bir render ile PS’de düzenlenmiş bir render arasındaki farklar ve bu farkların nasıl oluşturulabileceği
- PS programının arayüzünün tanıtılması: Menü, kontrol paneli, araçlar ve panellerin yerleri, arayüzün kişiselleştirilmesi, panellerin açılıp kapatılması ve Workspace (Çalışma Alanı) oluşturma.
- Kısayol yollarının yerleri ve kişiselleştirilmesi, program performans ayarlarının düzenlenmesi ve çoklu layerlarda verimli çalışma yöntemleri.
- Yeni sayfa iletişim penceresinde hazır ayarlar, hangi çalışmalar için kullanılır ve standartlara göre ayarlama yöntemleri.
- Dijital veya baskı çalışmaları için sayfa ayarları, renk, çözünürlük ve ölçü kavramları, istenilen sayfa ölçülerinin belirlenmesi.
- Zoom aracı (yakınlaşma/uzaklaşma), Hand aracı (sayfa içinde gezinme), Undo (geri alma), Step Backward (ileri alma) araçlarının detaylı kullanımı.
- Seçim araçlarının tüm modları, seçim ve şekil oluşturma, seçimlerin resimler üzerinde kullanımı, büyütme/küçültme ve silme işlemleri.
- Seçimleri renklendirme ve geçişli renklerin kullanımı.
- Hazır şekillerin kullanımı, ölçülü çizim yapma, düz renk, geçişli renk ve patern ataması.
- Katman kullanımı, katman birleştirme ve gruplama işlemleri.
- Katman stilleri: Bevel & Emboss, Stroke, Inner Shadow, Inner Glow, Satin, Color Overlay, Gradient Overlay, Pattern Overlay, Outer Glow ve Drop Shadow uygulanması.
- Renderlarda maskeleme ile istenilen alanların değiştirilmesi.
- Texture kaynaklarının gösterilmesi ve kaplama işlemlerinin uygulanması.
- Renk, ton ve kontrast kavramlarının açıklanması ve ayarlarının düzenlenmesi.
- Renderlar üzerinde kullanılabilecek tefriş malzemeler (araba, yatak, yorgan, dolap, halı vb.) ve kullanım bilgisi.
- Renderlar üzerinde ışık ve gölge ayarlarının düzenlenmesi, gece ve gün ışığı uygulanması, duman ve sis efektleri, dışardan malzemelerin eklenmesi ve ışık/gölge/açı ayarlarının yapılması.
- AutoCAD projelerinin Adobe Illustrator programında açılarak önce renklerle, sonra malzemelerle boyanması.