• 02163307676
  • Caferağa Mah. Neşet Ömer Sk. No:1 Kadıköy Çarşı Kat: 4 Kadıköy / İstanbul
rajibraj91

DİJİTAL TASARIM

Bambaşka bir kariyer için hazır mısın?

Bilgi Almak ve Kayıt Olmak İçin

GÖRSEL İLETİŞİM VE DİJİTAL TASARIM UZMANLIK PROGRAMI

MÜFREDAT

GİRİŞ

•Sıınıfla tanışma ve eğitmenin tanıtımı

•Rehberlik, bina, bilgi işlem departmanlarının tanıtımı ve genel bilgilendirme

•Ders işlenişinin anlatımı

•Müfredat

•Soru cevap

 

 

TEKNİK İÇERİK:

PHOTOSHOP

                Dünyanın en ünlü programlarından biri olan Adobe Photoshop, bitmap – piksel tabanlı bir program olup, bir fotoğraf modifikasyon yazılımıdır. Photoshop programı bir tasarım programı olmaktan ziyade, tasarımlarda kullanılacak olan görsel, fotoğraf içeriklerinin düzenlenmesi, renk düzeltmelerinin yapılması, görsel filtre ve efektlerinin uygulanması için kullanılan bir yazılımdır. Photoshop programı ile fotoğraflarda manipulasyon, rötuş, fotomontaj, color correction (renk düzeltme), fotoğraf birleştirme ve birçok işlem yapılabilir.

•-Bitmap (Piksel) Çizim Mantığı ve Kültürü. Vektörel Çizim ile arasındaki farklar

•-Photoshop Nedir ? Ne işe yarar ? Photoshop ile neler yapılabilir ? Hangi sektörlerde kullanılır ve iş alanları hakkında bilgilendirme

•-Program Arayüzü ve Genel Özellikleri

•Arayüz şablonları

•Paneller ve sekmeler

•Menüler ve araç çubuğu

•-Döküman oluşturmak.

•Doküman boyut bilgileri

•Çalışma birimi

•Çözünürlük

•Piksel ve görüntü kavramı

•-Mevcut bir görsel / resim ile çalışmak. Photoshop'a dosya çağırmak

•-Photoshop ve Seçim

•-Seçim Nedir ?

•-Seçim Alanı Nedir ?

•-Seçim Araçları

•-Seçim Özellikleri

•-Ayrıntılı Seçim

•-Photoshop ve Katmanlar (Layers)

•-Katman Mantığı

•-Katmanlarla çalışmak

•-Katman kontrolü ve avantajları

•Katman kilit ve özellik menüsü

•-Photoshop'ta şekiller ile çalışmak

•Şekil kullanmanın avantajları

•Şekilleri birleştirerek kullanmak

•Şekil ve maske

•-Photoshop ve Transformasyon

•-Büyütme, küçültme, eğme, bükme, bozma, perspektif

•-Resimleri kırpmak

•-Otomatik uzatma, otomatik yer değiştirme

•-Farklı resimleri birleştirmek

•-Photoshop'ta Renk Düzeltme İşlemleri (Adjustments)

•-Renk Ayar Paneli(Adjustments)

•-Renk düzenleme teknikleri (Levels, Curves, HSL, Vibrance, vb..)

•Renk ayarları ve maske kullanımı

•-Photoshop ve Maske

•Maske nedir ? Ne için kullanılır ?

•Maskeleme tekniği

•-Katman Maskesi

•-Renk Maskesi

•-Alan Maskesi

•-Photoshop ile Rötuş

•-Rötuş nedir ?

•-Rötüş  Manipulasyon farkı

•-Rötuş Araçları: Kusurları giderme

•-Işık kontrolü, ışıkla boyamak

•-Gençleştirme, makyaj, düzleştirme

•-Yapısal değişim: Yüz hatları, bel inceltme, cilt yumuşatma

•-Photoshop'ta Yazı Yazmak

•Statik yazı

•Alan yazısı

•Hazır yazı kullanımı

•Karakter ve paragraf yönetimi

•Yazıyı maske ile kullanmak

•Yazıyı seçim alanları ile kullanmak

•-Photoshop ve Boyama

•-"Fırça" (Brush) kullanmak

•-Fırça özellikleri

•-Renk ile, desen ile boyamak

•-Dışarıdan (internet) fırça yüklemek ve kullanmak

•-Dışarıdan desen (Pattern) yüklemek ve kullanmak

•Photoshop’ta fırça ve desen oluşturmak

•-Photoshop ve Filtrelerin Kullanımı, efekt paneli

•-"Liquify" ile yapısal değişimler

•-"Blur" ile yumuşatma efektleri

•-Artistik efektlerin kullanım ve ayarları

•-Photoshop'ta dosya kaydetmek

•Photoshop ve baskı

 

ILLUSTRATOR

                Photoshop’tan farklı olarak vektörel bir alt yapıya sahip olan Illustrator, profesyonel tasarım dünyasının en gelişmiş ve en çok tercih edilen tasarım yazılımıdır. Illustrator ile bir kurumun komple kurumsal kimlik elemanları olan logo, amblem, antetli kağıt, kartvizit, diplomat zarf, fatura, cd vs gibi birçok tasarım objesi oluşturabilir, ayrıca masaüstü yayıncılığın vazgeçilmezleri arasında olan dergi, kitap, dergi kapağı, tanıtım, film ya da herhangi bir duyuru konulu afiş çalışmalarını rhatlıkla üretebilirsiniz. Grafik tasarımın asıl programı olan illustrator, her grafik tasarımcının cv sinde olmazsa olmaz bir programdır.

 

•-Vektörel Çizim Mantığı ve Kültürü

•Vektörel çizimin farkı ve avantajları

•-Illustrator Nedir ? Ne işe yarar ? Illustrator ile neler yapılabilir ?

•Kullanım alanları, iş alanları ve genel tanıtım

•-Program Arayüzü ve Genel Özellikleri

•Paneller ve sekmeler

•Arayüz şablonları

•Özel şablon oluşturma

•Menü ve araç çubuğu

•-Döküman oluşturmak

•Yeni doküman özellikleri

•Artboard (Sayfa) kavramı ve ayarları

•Doküman içinde gezinme, zoom ve pan

•-Araçlarla Illustratorde çalışmak

•Araç kullanım mantığı

•-Obje Kontrolü

•“Seçme” aracı ve seçim mantığı

•Obje tabanlı seçim

•Kopyalama ve çoklu seçim işlemleri

•Benzer objeleri bulma, seçme

•-"Path", "Şekil" mantığı ve anatomisi

•Anchor (kontrol noktası) kavramı

•Anchor yönetimi

•Dik ve açılı anchorların kullanımı ve oluşturulması

•-Şekiller çizmek, şekilleri birbirleriyle etkileşimli kullanmak

•Kapalı şekiller: Daire, kare, dörtgen, poligon…

•Açık şekiller: Çizgi, ark, eğri, grid, spiral…

•Pathfinder penceresi ile birleşik ve kesişik şekiller oluşturma

•Logo oluşturma yöntemleri

•-Şekil özellikleri ve efektleri

•Appearance ( Görünüm ) paneli

•Çerçeveler ve dolgular

•Desenler ve desen oluşturmak

•Efektler listesi ve uygulamaları

•–Fırçalar ve semboller

•Fırçalarınkullanımı

•Yeni fırça oluşturmak

•Grafik sembollerin kullanımı

•Yeni sembol oluşturmak

•Sembolleri merkezden kontrol etmek

•Sembol dağıtma aracı ile tasarım yapmak

•Kütüphanelerin kullanımı

•-Yazı yazmak

•Statik yazı

•Alan yazısı

•Karakter ve paragraf yönetimi

•Yazıyı şekle çevirme

•Yazıdan logo oluşturmak

•-Tipografi Kavramı ve grafik tasarımdaki önemi

•Karakter ve tipografi kavramı

•Tipografik tasarımın algıda etkisi

•Doğru font seçimi

•-Bir Logo oluşturmak

•-Özel efektleri etkin kullanabilmek

•-Illustrator'de 3 Boyut kullanmak

•Extrude ve revolve komutları

•Map art özelliği ile etiket yapımı

•-Resimlerle çalışmak

•Illustrator’e resim çağırmak

•Imaj linkleri

•Piksel bir resmi vektörele çevirmek (Trace)

•Tasarımda imaj kullanımı

•-Çok Sayfalı Dökümanlarla çalışmak

•Artboard (sayfa) kullanımı ve özellikleri

•Sayfa kopyalamak

•-Renk Kültürü ve Kontrolü

•Renk oluşturmak

•Gradient (renk geçişi) kullanımı

•Renk paletini efektif kullanmak

•Renk kütüphaneleri

•-Illustrator ve Baskı Süreci Kontrolü

•Baskı ve renk kavramları

•Işi baskıya hazırlamak

•Bıçak ve kesim payları

•Spot renklerin kullanımı

•Matbaa iletişimi

•-Dosya türleri

•Pdf dosya oluşturmak

 

 

INDESIGN

                Bir mizampaj programı olan InDesign, özellikle çok sayfalı tasarım işleri oluştururken hayati derecede önem taşımaktadır. Tasarımdan ziyade mevcut tasarımın çok sayfaya uyarlanması ve sayfa içi alan kullanımı ve yerleştirme üzerine profesyonelleşmiş olan InDesign, dergi, kitap, broşür, katalog gibi işlerde kullanılabildiği gibi, kapak, afiş, flyer gibi tek sayfalık işlerde de kullanılabilir. Photoshop ve Illustrator ile birlikte kullanıldığında çok daha etkili işler çıkarılmasına yardımcı olan Indesign, ayrıca interaktif özellikleri ile rahatlıkla bir elektronik dergi de hazırlanabilecek, modern bir grafik tasarımcının cv sinde mutlaka bulunması gereken bir programdır.

 

•-InDesign nedir ? Ne için kullanılır ?

•-Döküman oluşturmak ve döküman kontrolü

•-ID'da şekil oluşturmak ve şekilleri etkileşimli kullanmak

•-ID "Alan" (Frame) Mantığı

•-Resimlerle çalışmak

•-Resim çağırma yöntemleri

•-Resim ve Kütüphane ilişkisi

•-Çoklu Resim Çağırma ve Kontrolü

•-Resim ve Maske

•-Yazılarla çalışmak

•-Yazı yazmak ve yazı türleri

•-Tipografi

•-Yazı çerçeve ve sütun kontrolü

•-Resim ve yazıyı beraber kullanmak

•-Çok Sayfalı Döküman Kontrolü

•-Sayfa Yönetimi, sayfa ekleme

•-Sayfa Numaralandırma

•-"Hakim Sayfa" (Master Page) oluşturmak ve yönetmek

•-InDesign'ı Photoshop  ve Illustratör ile beraber kullanmak

•-InDesign ve Renk Yönetimi

•-Çerçeve iç-dış renk

•-Yeni renk oluşturmak

•-Spot Renk kullanmak (PANTONE)

•-Renk Ayrımı

•-InDesign ve Baskıya Hazırlama

•-Bıçak - taşma payı (Bleed)

•-"İç Pay" (Margin)

•-Indesign ve PDF

•-InDesign ve Dijital Dosya Oluşturma

•-E-Dergi

•-Interaktif PDF

 

COREL DRAW X6

Özellikle matbaa sektöründe kullanılan Corel Draw, vektörel bir program olup, her türlü tasarımsal objeyi oluşturmak için kullanılabilen bir programdır. Kurumsal kimlik, logo, ilan, afiş, takvim, halı, desen, tekstil ürünü gibi birçok yönde iş üretebilme yeteneğine sahip Corel Draw, bir grafik tasarımcının cv sinde artı değer olacak bir üründür.

 

  • Program arayüzü
    • Araçlar
    • Özellikler
  • Yeni doküman oluşturma
    • Sayfa ayarları
    • Birim ayarları
  • Araçlar paneli
    • Şekiller oluşturmak
    • Şekilleri birleştirmek / çıkarmak
  • Temel kullanım özellikleri
    • Seçmek
    • Kopyalamak
    • Renk vermek
    • Çerçeve eklemek
  • Properties (özellikler) paneli
  • Renk yönetimi
  • Özel şekiller ve ayarları
  • Baskı yönetimi
  • Kaydetmek

 

BÖLÜM 2 – WEB TASARIM

MÜFREDAT

GİRİŞ

•Sıınıfla tanışma ve eğitmenin tanıtımı

•Rehberlik, bina, bilgi işlem departmanlarının tanıtımı ve genel bilgilendirme

•Ders işlenişinin anlatımı

•Müfredat

•Soru cevap

 

 

TEKNİK İÇERİK:

 

•-Web Tasarım Nedir ?

•-Web Kavramı

•-İnternet ve Terminoloji - Web Tasarımcının Kültürü

•(internet gezgini (internet explorer), modem, hız, alan, domain, html, ...)

 

 

PHOTOSHOP

                Dünyanın en ünlü programlarından biri olan Adobe Photoshop, bitmap – piksel tabanlı bir program olup, bir fotoğraf modifikasyon yazılımıdır. Aynı zamanda web siteleri ve projelerinin arayüz tasarımlarında da yoğun olarak kullanılmaktadır.sayfalarda bulunan butonlar, arkaplan, kutular, alanlar, bannerlar (reklam alanları) ve her türlü görsel elemanlar photoshop ile tasarlanabilir, ve siteniz için fark yaratacak tasarımlara imza atabilirsiniz.

•-Photoshop ve Web Tasarım

•Web sektöründe kullanım alanları

•-Arayüz Mantığı ve Kültürü

•-Photoshop'ta Web için Döküman Oluşturmak

•-Web sayfası boyutu - çözünürlük kavramları

•-Photoshop ile sayfa arkaplanı oluşturmak

•-Renk ile arka plan

•-Desen ile arka plan (Pattern)

•-Renk geçişi (Gradient) ile arka plan

•-Resim ile arka plan

•-Photoshop ve seçimler

•Seçim (selection) mantığı

•Seçim araçları ve kullanımları

•-Photoshop'ta katmanlarla çalışmak (Layers)

•Katman mantığı ve webde kullanımı

•-Photoshop'ta şekiller ile çalışmak (Shapes)

•Şekilleri birleştirmek, çıkarmak, kesiştirmek

•Şekillerle sayfa tasarımı yapmak

•Dolgu, desen, çerçeve ve efektler

•-Photoshop'ta buton yapmak

•-Photoshop'ta bir web sayfası arayüzü oluşturmak

•Arayüz elemanları

•Göze hitap eden arayüz tasarlayabilmek

•-Dilimleme (Slice) mantığı / Dilimleme aracı

•Sayfayı kodlamaya hazır hale getirmek

•"Save for web" ( Web için kaydetmek)

•Optimizasyon ayarları

•-Resimleri Photoshop'tan web sayfası için dışarıya almak (Save for Web)

•Photoshop ve Optimizasyon (Boyut / Kalite Ayarlaması)

 

•-HTML

•-Html Nedir ?

•-xHtml - Html

•-Html Etiket Mantığı

•Etiket yazmak

•Doğru yazım kuralları

•-Özellikler (Attribute)

•-Bilinen Yapısal Etiketler

•-Başlıklar

•-Paragraflar

•-Linkler ve Çapalar (Anchors)

•Resimler

•Resme link vermek

•Listeler

•Tablolar

•-Html ile sadece kod yazarak bir sayfa örneği çalışması

 

•-CSS

•-Css Nedir ? Ne işe yarar ?

•-Css anatomisi

•-Seçiciler (Seçici türleri)

•-Özellikler

•-Değerler

•-Css kullanarak html etiketlerinin stillerini - görünümlerini düzenlemek / değiştirmek

•-Css kullanarak sayfanın genel yapısını belirlemek (Arka plan, siteyi ortalama...)

•-Css kullanarak resim kullanmadan sayfayı photoshop tasarımına ulaştırmak

 

•-Dreamweaver ile site tasarlamak

•-DW nedir ? Ne işe yarar ?

•-Kök Klasör mantığı

•-Site tanımlama ve yeni Html dökümanı oluşturma

•-Sayfaya obje eklemek

•-Link eklemek

•-Başlık eklemek

•Yazı eklemek

•Liste eklemek

•Tablo eklemek

•-Resim eklemek

•Div mantığı ve divlerle web tasarım

•-Divlerle tasarımın avantajları

•Kutu modeli (box model)

•-İç - dış boşluk kavramları (margin & padding )

•-Pozisyonlama ile sayfa elemanlarını yerleştirmek

•-Sayfa içi linklendirme (Anasayfa, Hakkımızda, İletişim...)

•Liste yöntemi ile menü oluşturmak

•Navigasyon mantığı

•-Photoshop'ta tasarlanmış bir siteyi DW'a aktarmak, çalıştırmak

•DW ve CSS

•DW da css kuralları oluşturmak

•Dahili ve harici css dokümanları hazırlamak

•Sayfaya dışarıdan css bağlamak

•Class ve ID seçicileri kullanarak bir e-ticaret sitesi oluşturma mantığı

•Yeni css özellikleri ile sayfaya interaktivite katmak

•-DW ile iletişim formu tasarlamak

 

•-HTML 5 ve Css 3

•-Neden Html 5 ?

•-Html 5 yenilikleri ve avantajları. Html 5 nedir ?

•-Html 5 etiketlerinin kullanımı

•Html 5 etiketleri ve avantajları

•Kullanım alanları

•Html 4 bir sayfayı Html 5 e çevirmek

•Sayfaya video eklemek

•-CSS 3.0

•-Kenar ovalliği, gölge verme, font gömme

•-Css 3 ile geçiş efektleri (Uzama, genişleme, mouse ile etkileşim...)

•CSS 3.0 ve explorer ilişkisi

•-Javascript

•Javascript ve jquery bilgisi

•javascript nasıl eklenir ?

•Nasıl kullanılmalı, nereye yazılmalı ?

•Javascript / Jquery ile efektler

•Sayfa kaydırma efekti (parallax)

•Resmi sayfa içinde büyütme (lightBox)

 

•Responsive Design (Web sitesini ekrana göre tasarlama)

•-Flash ile web tasarım

•-Flash nedir ? ne işe yarar ?

•-Program arayüzü ve döküman özellikleri

•-Yeni döküman oluşturma ve yapılandırma

•-Zaman çizelgesi (Timeline) mantığı

•-Kare (Frame), Anahtar kare (KeyFrame) mantığı

•-Hareket nedir ? Animasyon mantığı nedir ?

•-Frame ile animasyon yapımı

•-Tween modları ile animasyon yapımı

•-Örnek web banner (web sayfası reklamı) çalışması

 

•S.E.O. (Arama motoru optimizasyonu)

•Siteyi Google'a tanıtmak

•Siteye anahtar kelime eklemek

•SEO için gerekli elemanlar

•Başlıklar

•Resim bilgileri

•İsim verme teknikleri

•Sayfa başlığı

•Alan adı önemi

•Anahtar kelime

•Organik içerik hazırlama

•BackLink

•-Web sitesini yayınlamak

•-Alan adı, domain kavramları

•-Alan(Hosting) kavramı

•-İnternetten alan adı ve alan satın almak

•-Ftp protokolü ve kullanımı

•-Siteyi internete yüklemek

•Siteyi güncellemek