- Customize paneli çalışma özellikleri
- Units Ölçü birim ayarlarının yapılandırılması
- User Interface UI (Sahne arayüzü tanımlanması)
- Viewportlar ekran kontrolleri ve kısayolları
- Görüntü penceresinin düzenlenmesi
- Dosya Import, Export özellikleri (AutoCAD, Adobe Illustrator, Maya, SketchUp gibi ilişkilendirilmiş programlar) dosya alımı ve çalışılması
- Transform komutları
- Hizalama komutları
- Simetri komutları
- Bağlama, kopyalama, gruplama işlemleri
- Eksen ve hareket mesnet noktalarını belirleme ve düzenleme
- Display, ekran görünüm kontrollerinin yapılması
- 2 Boyutlu Çizgiler özellikleri ve tanımlanması
- Line, Circle, Rectangle, Ellipse, Arc, Donut, Ngon, Star, Text, Helix, Egg, Section
- Çizgisel nesnelere hacim verilerek masa, sandalye, dolap, raf, stand, koltuk, vazo gibi nesne modelleme
- Çizgisel nesnelerle mimari plan oluşturulması ve bina projesi
- Extended Splines Komutları ve özellikleri (WRectangle, Cahannel, Angle, Tee, Wide Flange)
- Standard Primitives komutları ve özellikleri
- Extended Primitives komutları ve özellikleri
- Compound Objects komutları ve özellikleri
- Particle Systems (kar, yağmur, fırtına gibi efektler)
- Patch Grids komutları ve özellikleri
- Doors kapı çizim özellikleri ve mantığı
- Windows pencere özellikleri ve mantığı
- AEC Extended peyzaj (ağaç, bitki, ferforje korkuluk, duvar)
- Stairs merdiven çeşitleri ve özellikleri
- VrayFur (halı, çimen), VrayPlane ile sonsuz düzlem zemin
3DS Max içerisindeki oluşturulan nesnelere deforme ve şekil etkileri ile modelleme aşamasında kullanıcıya düzenleme ve kolay modelleme imkanı sağlayan etkiler oluşturmak.
- Affect Region Modifier
- Bend Modifier (bükme, eğim)
- Bevel Profile Modifier
- Cap Holes Modifier
- Cloth ve mCloth ile örtü, perde, yastık, yorgan, havlu
- CrossSection Modifier
- Delete Mesh Modifier
- Displace Modifier
- Edit Normals Modifier
- Edit Patch Modifier
- Edit Spline Modifier
- Extrude Modifier
- Face Extrude Modifier
- FFD (Free Form Deformation) Modifiers
- Lathe Modifier
- Lattice Modifier
- MeshSmooth Modifier
- Noise Modifier
- Optimize Modifier
- Push Modifier
- Relax Modifier
- Ripple Modifier
- Slice Modifier
- Smooth Modifier
- Spherify Modifier
- Surface Modifier
- Symmetry Modifier
- Sweep Modifier
- Taper Modifier
- Tessellate Modifier
- Trim/Extend Modifier
- Twist Modifier
- UVW Map Modifier
- Wave Modifier
- EditablePoly, EditPoly mantığının detaylandırılması
- İç mimari örnekleri: yatak odası, ofis, oturma odası, mutfak, banyo, salon, genç odası, stand
- Dış mekan örnekleri: bina, villa, site ve peyzaj
- Biyomimetik organik yapıların analizi ve modellemesi
- Gerçekçi kaplama yöntemlerinin öğretilmesi (V-Ray, NVIDIA mental-ray, Default Scanline Renderer)
- Materyal editör kullanımı
- Materyal tanıtımı ve oluşturulması
- Kaplama aktarımı ve seçenekleri
- Standart dışı özel materyaller
- Ahşap, metal, altın, gümüş, bakır, krom, porselen, mermer, plastik, seramik, kumaş, zemin, çimen, duvar, deri, cam, ayna vb. IOR değerleri
- Vray Mtl özellikleri
- Reflection (yansıma) ayarları
- Refraction (saydamlık) ayarları
- Tiles özelliği
- VrayBlendMtrl, VrayLightMtrl, Vray2SideMtrl, VrayMtlWrapper, VrayOverrideMtl
- Multi/Sub Object
- VraySky, VrayDirt, VrayHDRI
- Standard (8 adet) ışık ayarları
- Photometric ışık ayarları
- Özel ışıklar
- VRay ışık ayarları
- VrayAmbientLight, VrayLight, VraySun, VrayIES
Kamera açıları ve objelerin doğru görselleştirilmesi.
Standart Kameralar- Target Kamera
- Free Kamera
- Lens bilgisi
- Depth of Field parametreleri
- VRayDomeCamera, VRayPhysicalCamera
- f-number ayarları
- White balance
- Depth of Field parametreleri
- Shutter speed, ISO ayarları
- Vray Render motoru kullanımı
- Render ayarları
- Frame Buffer, Global Switches, Image Sampler
- Indirect Illumination GI
- Irradiance Map, Light Cache
- VRay Environment, Reflection, Refraction
- Color Mapping
- Object & Lights Settings
- Environment ve Atmosphere Effect (VrayToon)
- Render setup oluşturma (iç/dış mekan)
- Sahne kamera animasyonu
- İçmekan ve dışmekan animasyon
- Animasyon render alınması
- 3D Max için Photoshop araçları
- Taşıma ve montaj yöntemleri
- Seçim ve rötuş araçları
- Kırpma ve kesim yöntemleri
- Yazı yazma ve efektler
- Doku ve malzeme oluşturma
- Fotoğraf renk, ışık, kontrast ayarları
- Çıktı alma
- 3D Max projelerinin kayıt edilmesi (jpg, png, psd)
- Öğrenciler, eğitim süresi boyunca genel bir fikir sahibi olacak ve projelerini geliştirerek sektörde tercih edilen tasarımcılar olacaklardır.
- Projeler, Akademi Bölüm Başkanları tarafından değerlendirilerek “Başarı Sertifikası” almaya hak kazanacaklardır.