• 02163307676
  • Caferağa Mah. Neşet Ömer Sk. No:1 Kadıköy Çarşı Kat: 4 Kadıköy / İstanbul
rajibraj91

3DS MAX & V-RAY

Bambaşka bir kariyer için hazır mısın?

Bilgi Almak ve Kayıt Olmak İçin

İÇERİĞİ

Modül 1:  3D Studio Max Arayüzü ve Program Içeriği

  • Customize paneli çalışma özellikleri
  • Units Ölçü birim ayarlarının yapılandırılması
  • User Interface UI (Sahne arayüzü tanımlanması)
  • Wiewportlar Ekran kontrolleri ve kısayolları
  • Görüntü penceresinin düzenlenmesi
  • Dosya İmport,Export Özellikleri (AutoCAD, Adobe illustrator ,Maya,SketchUp gibi ilişkilendirilmiş programlar) dosya alımı ve çalışılması
  • Transform Komutları 
  • Hizalama Komutları 
  • Simetri Komutları 
  • Bağlama, Kopyalama, Gruplama İşlemleri 
  • Eksen ve Hareket Mesnet Noktalarını Belirleme ve Düzenleme 
  • Display, Ekran Görünüm Kontrollerinin Yapılması

Modül 2: İki 2 Boyutlu (Shapes) Çizgisel Objelerle (Splines) özellikleri Modelleme ve Tasarım

  • 2 Boyutlu Çizgiler özellikleri ve Tanımlanması 

  • Line,Circle,Rectangle,Ellipse,Arc,Donut,Ngon,Star,Text,Helix,Egg,Section

  • Çizgisel nesnelere hacim verilerek Masa,sandalye,dolap,raf,stand,koltuk,vazo gibi nesne modelleme

  • Çizgisel nesnelerle mimari plan oluşturulması ve Bina projesi

  • Extended Splines Komutları ve özellikleri (WRectangle,Cahannel,Angle,Tee,Wide Flange)

Modül 3: Boyutlu Geometry nesneler özellikleri Modelleme ve Tasarım

  • Standard Primitives komutları ve özellikleri

  • Extended Primitives komutları ve özellikleri

  • Compound Objects komutları ve özellikleri

  • Particle Systems Kar ,yağmur,fırtına gibi efektlerin özellikleri

  • Patch Grids komutları ve özellikleri

  • Doors Kapı çizim özellikleri ve mantığı

  • Windows Pencere özellikleri ve mantığı

  • AEC Extended Peyzaj ve (Ağaç,Bitki,Ferforje Korkuluk ,Duvar) gibi modellerin mantığı ve oluşturulması

  • Stairs Merdiven çeşitleri ve özellikleri

  • Vray Başlığı  VrayFur (Halı,Çimen),VrayPlane ile Sonsuz düzlem zemin özellikleri

Modül 4: Modifier List Deformasyonlar ve Simulasyon etkileri ile Tasarım

3DS Max içerisindeki oluşturulan nesnelere deforme ve şekil etkileri ile modelleme aşamasında kullanıcıya düzenleme ve kolay modelleme imkanı sağlayan etkiler oluşturmak.

  • Affect Region Modifier
  • Bend Modifier Bükme ,eğim özelliği
  • Bevel Profile Modifier Çizgilerden Alçıpan söve,süpürgelik vb. özellik oluşturma
  • Cap Holes Modifier yüzeylerdeki bolukları kapatmak
  • Cloth ve mCloth ile Örtü ,Perde,yastık,yorgan,havlu yapımı
  • CrossSection Modifier seçili çizgileri birleştirerek katı model oluşturması
  • Delete Mesh Modifier
  • Displace Modifier yüzey yükseltme
  • Edit Normals Modifier
  • Edit Patch Modifier
  • Edit Spline Modifier
  • Extrude Modifier Objelerin derinlik yükseklik verilmesi
  • Face Extrude Modifier Seçili yüzeyin yükseltilmesi
  • FFD (Free Form Deformation) Modifiers Kontrol noktalarından deforme
  • Lathe Modifier Çizgisel nesnelerin kesitlerinin 3 Boyutlu obje haline getirilmesi
  • Lattice Modifier Modeli ,çizgisel,noktasal veya hem çizgi hem nokta haline getirilmesi
  • MeshSmooth Modifier
  • Noise Modifier
  • Optimize Modifier Poligon sayılarının düşürülmesi
  • Push Modifier
  • Relax Modifier
  • Ripple Modifier Dalga efekti
  • Slice Modifier Objelerde kesme işlemleri
  • Smooth Modifier
  • Spherify Modifier
  • Surface Modifier Küvet, Lavabo gibi modellerin oluşturulması
  • Symmetry Modifier
  • Sweep Modifier Alçıpan, süpürgelik yapımı
  • Taper Modifier
  • Tessellate Modifier
  • Trim/Extend Modifier
  • Twist Modifier
  • UVW Map Modifier
  • Wave Modifier Dalga efekti

Modül 5: Poly, Bileşik Modelleme ve Tasarım

  • EditablePoly , EditPoly  mantığının detaylandırılması ve modelleme teknikleri ile uygulama projeleri geliştirerek modelleme mantığının kavranması
  • İç Mimari örnekleri;
  • Yatak Odası,Ofis,Oturma Odası,Mutfak,Banyo,Salon,Genç Odası,Stand vb. modelleme
  • Dış Mekan örnekleri;
  • Bina,Villa,Site ve Peyzaj mantığı yapım aşamaları ve uygulama örnekleri
  • Biyomimetik Organik  yapıların analizi ve modellemesi

Modül 6: Material Editor  Kaplama Özellikleri

  • Sunum için sahnenizin istediğiniz türden görselleştirilmesi dokulandırılması için gerçekçi kaplama yöntemlerin hazırlandığı V-Ray ,NVIDIA mental-ray,Default Scanline Renderer Standard kaplama metodlarının mantığının öğretilmesi.
  • Materyal Editör Kullanımı 
  • Materyal Tanıtımı ve Oluşturulması 
  • Materyallere Kaplama Aktarımı ve Seçenekleri 
  • Standart Dışı Özel Materyaller 
  • Ahşap,Metal,Altın,Gümüş,Bakır,Krom,Porselen,Mermer,Plastik,Seramik,Kumaş,Zemin,Çimen,Duvar,Deri,Cam,Ayna vb gibi kaplamaların IOR değerleri özellikleri
  • Vray Mtl özellikleri uygulama mantığı
  • (Yansıma) Reflection ile ilgili ayarlar ve uygulama mantığı 
  • (Saydamlık) Refraction ile ilgili ayarlar ve uygulama mantığı 
  • Tiles Özelliği ile kaplama oluşturma ve uygulama mantığı
  • VrayBlendMtrl özellikleri
  • VrayLightMtrl özellikleri
  • Vray2SideMtrl özellikleri
  • VrayMtlWrapper  özellikleri
  • VrayOverrideMtl özellikleri
  • Multi/Sub Object  özellikleri
  • VraySky özellikleri
  • VrayDirt özellikleri
  • VrayHDRI özellikleri

Modül 7: Işıklar, Işık Türevleri ve Işık Ayarları

  • Standard (8 Adet) ışık ayarları ve özellikleri
  • Photometric Işık ayarları ve özellikleri
  • Özel Işıklar, Tanımlamaları ve özellikleri 
  • VRay Işık ayarları ve özellikleri
  • VrayAmbientLight ayarları ve özellikleri
  • VrayLight ayarları ve özellikleri
  • VraySun ayarları ve özellikleri
  • VrayIES ayarları ve özellikleri

Modül 8: Kameralar Özellikleri ve Ayarları

  • Kamera açılarının doğru kullanılması ve objelerin görselleştirmelerini en doğru şekilde yansıtacak açıların veya kamera hareketlerinin uygulanması.

Standart Kameralar

  • Target Kamera özellikleri
  • Free Kamera özellikleri
  • Standard Kamera Lens bilgisi
  • Depth ofField Parametre bilgileri

VRay Kameralar

  • Kamera type özellikleri
  • VRayDomeCamera özellikleri kullanımı
  • VRayPhysicalCamera özellikleri kullanımı
  • f-number ayarları
  • White balance seçenekleri ve kullanımı
  • Depth ofField Parametre bilgileri
  • Shutter speed ayarları ve oranları
  • Film speed (ISO) ayarları ve oranları

Modül 9: V-RAY RENDER MOTORU

  • Vray Render motoru kullanımı ve ayarları
  • Vray Render Ayarları ve uygulama mantığı
  • Frame Buffer ayarları ve uygulama mantığı
  • Global Switches ayarları ve uygulama mantığı
  • Image Sampler (Antalising) filtre ayarlar ve uygulama mantığı 
  • (Dolaylı Aydınlatma) Indrect Illumination GI
  • Irradiance Map ve Alt ayarların Örneklerle Anlatımı 
  • Light Cache İkinci Sıçrama Anlatımı 
  • VRay Environment ayarlar ve uygulama mantığı 
  • Reflection, Refraction Environment ayarlar ve uygulama mantığı 
  • Color Mapping ve Detaylı Anlatımı ayarlar ve uygulama mantığı 
  • Objects Settings Ayarları
  • Lights Settings Ayarları
  • Environment çevre etkileri
  • Atmosphere Effect VrayToon Efekti
  • Vray render ayarlarının test ve kaliteli render setup oluşturulması
  • Vray render dış mekan için ayarlanması setup hazırlanması
  • Vray ayarları kapsamında dış mekanlarda final render setup ayarlarının oluşturulması ve resim olarak kaydedilmesi

Animasyon

  • Sahne kamera animasyon mantığı
  • İçmekan kamera animasyon özellikleri
  • Dışmekan kamera animasyon özellikleri
  • Animasyon render alınması

Modül 10: PHOTOSHOP

  • 3D Max'de Kullanılacak Photoshop Araçlarının öğretilmesi
  • Photoshopta Taşıma ve montaj yöntemleri
  • Seçim  ve rötuş araçlarının kullanımı
  • Kırpma ve kesim yöntemleri
  • Yazı yazma ve yazı efektleri oluşturma
  • Doku ve malzeme oluşturma
  • Fotoğrafların, rengini, ışığını, kontrastını ayarlama yöntemleri
  • Photoshoptan çıktı alma
  • Photoshopta düzenlenen 3D Max Projesinin Kayıt Edilmesi (jpg –png,PSD )

 Bitirme Projesi

  • Öğrencilerimizin eğitim süreleri boyunca eğitimin amacına ilişkin genel bir fikir sahibi olmaları ve projelerini geliştirerek sektörde tercih edilen tasarımcılar olması hedeflenmektedir.
  • Öğrencilerimizin projelerini Akademi Bölüm Başkanları tarafından değerlendirilerek ''Başarı Sertifikası'' almaya hak kazanacaklardır.