İÇERİĞİ
Modül 1: 3D Studio Max Arayüzü ve Program Içeriği
- Customize paneli çalışma özellikleri
- Units Ölçü birim ayarlarının yapılandırılması
- User Interface UI (Sahne arayüzü tanımlanması)
- Wiewportlar Ekran kontrolleri ve kısayolları
- Görüntü penceresinin düzenlenmesi
- Dosya İmport,Export Özellikleri (AutoCAD, Adobe illustrator ,Maya,SketchUp gibi ilişkilendirilmiş programlar) dosya alımı ve çalışılması
- Transform Komutları
- Hizalama Komutları
- Simetri Komutları
- Bağlama, Kopyalama, Gruplama İşlemleri
- Eksen ve Hareket Mesnet Noktalarını Belirleme ve Düzenleme
- Display, Ekran Görünüm Kontrollerinin Yapılması
Modül 2: İki 2 Boyutlu (Shapes) Çizgisel Objelerle (Splines) özellikleri Modelleme ve Tasarım
-
2 Boyutlu Çizgiler özellikleri ve Tanımlanması
-
Line,Circle,Rectangle,Ellipse,Arc,Donut,Ngon,Star,Text,Helix,Egg,Section
-
Çizgisel nesnelere hacim verilerek Masa,sandalye,dolap,raf,stand,koltuk,vazo gibi nesne modelleme
-
Çizgisel nesnelerle mimari plan oluşturulması ve Bina projesi
-
Extended Splines Komutları ve özellikleri (WRectangle,Cahannel,Angle,Tee,Wide Flange)
Modül 3: Boyutlu Geometry nesneler özellikleri Modelleme ve Tasarım
-
Standard Primitives komutları ve özellikleri
-
Extended Primitives komutları ve özellikleri
-
Compound Objects komutları ve özellikleri
-
Particle Systems Kar ,yağmur,fırtına gibi efektlerin özellikleri
-
Patch Grids komutları ve özellikleri
-
Doors Kapı çizim özellikleri ve mantığı
-
Windows Pencere özellikleri ve mantığı
-
AEC Extended Peyzaj ve (Ağaç,Bitki,Ferforje Korkuluk ,Duvar) gibi modellerin mantığı ve oluşturulması
-
Stairs Merdiven çeşitleri ve özellikleri
-
Vray Başlığı VrayFur (Halı,Çimen),VrayPlane ile Sonsuz düzlem zemin özellikleri
Modül 4: Modifier List Deformasyonlar ve Simulasyon etkileri ile Tasarım
3DS Max içerisindeki oluşturulan nesnelere deforme ve şekil etkileri ile modelleme aşamasında kullanıcıya düzenleme ve kolay modelleme imkanı sağlayan etkiler oluşturmak.
- Affect Region Modifier
- Bend Modifier Bükme ,eğim özelliği
- Bevel Profile Modifier Çizgilerden Alçıpan söve,süpürgelik vb. özellik oluşturma
- Cap Holes Modifier yüzeylerdeki bolukları kapatmak
- Cloth ve mCloth ile Örtü ,Perde,yastık,yorgan,havlu yapımı
- CrossSection Modifier seçili çizgileri birleştirerek katı model oluşturması
- Delete Mesh Modifier
- Displace Modifier yüzey yükseltme
- Edit Normals Modifier
- Edit Patch Modifier
- Edit Spline Modifier
- Extrude Modifier Objelerin derinlik yükseklik verilmesi
- Face Extrude Modifier Seçili yüzeyin yükseltilmesi
- FFD (Free Form Deformation) Modifiers Kontrol noktalarından deforme
- Lathe Modifier Çizgisel nesnelerin kesitlerinin 3 Boyutlu obje haline getirilmesi
- Lattice Modifier Modeli ,çizgisel,noktasal veya hem çizgi hem nokta haline getirilmesi
- MeshSmooth Modifier
- Noise Modifier
- Optimize Modifier Poligon sayılarının düşürülmesi
- Push Modifier
- Relax Modifier
- Ripple Modifier Dalga efekti
- Slice Modifier Objelerde kesme işlemleri
- Smooth Modifier
- Spherify Modifier
- Surface Modifier Küvet, Lavabo gibi modellerin oluşturulması
- Symmetry Modifier
- Sweep Modifier Alçıpan, süpürgelik yapımı
- Taper Modifier
- Tessellate Modifier
- Trim/Extend Modifier
- Twist Modifier
- UVW Map Modifier
- Wave Modifier Dalga efekti
Modül 5: Poly, Bileşik Modelleme ve Tasarım
- EditablePoly , EditPoly mantığının detaylandırılması ve modelleme teknikleri ile uygulama projeleri geliştirerek modelleme mantığının kavranması
- İç Mimari örnekleri;
- Yatak Odası,Ofis,Oturma Odası,Mutfak,Banyo,Salon,Genç Odası,Stand vb. modelleme
- Dış Mekan örnekleri;
- Bina,Villa,Site ve Peyzaj mantığı yapım aşamaları ve uygulama örnekleri
- Biyomimetik Organik yapıların analizi ve modellemesi
Modül 6: Material Editor Kaplama Özellikleri
- Sunum için sahnenizin istediğiniz türden görselleştirilmesi dokulandırılması için gerçekçi kaplama yöntemlerin hazırlandığı V-Ray ,NVIDIA mental-ray,Default Scanline Renderer Standard kaplama metodlarının mantığının öğretilmesi.
- Materyal Editör Kullanımı
- Materyal Tanıtımı ve Oluşturulması
- Materyallere Kaplama Aktarımı ve Seçenekleri
- Standart Dışı Özel Materyaller
- Ahşap,Metal,Altın,Gümüş,Bakır,Krom,Porselen,Mermer,Plastik,Seramik,Kumaş,Zemin,Çimen,Duvar,Deri,Cam,Ayna vb gibi kaplamaların IOR değerleri özellikleri
- Vray Mtl özellikleri uygulama mantığı
- (Yansıma) Reflection ile ilgili ayarlar ve uygulama mantığı
- (Saydamlık) Refraction ile ilgili ayarlar ve uygulama mantığı
- Tiles Özelliği ile kaplama oluşturma ve uygulama mantığı
- VrayBlendMtrl özellikleri
- VrayLightMtrl özellikleri
- Vray2SideMtrl özellikleri
- VrayMtlWrapper özellikleri
- VrayOverrideMtl özellikleri
- Multi/Sub Object özellikleri
- VraySky özellikleri
- VrayDirt özellikleri
- VrayHDRI özellikleri
Modül 7: Işıklar, Işık Türevleri ve Işık Ayarları
- Standard (8 Adet) ışık ayarları ve özellikleri
- Photometric Işık ayarları ve özellikleri
- Özel Işıklar, Tanımlamaları ve özellikleri
- VRay Işık ayarları ve özellikleri
- VrayAmbientLight ayarları ve özellikleri
- VrayLight ayarları ve özellikleri
- VraySun ayarları ve özellikleri
- VrayIES ayarları ve özellikleri
Modül 8: Kameralar Özellikleri ve Ayarları
- Kamera açılarının doğru kullanılması ve objelerin görselleştirmelerini en doğru şekilde yansıtacak açıların veya kamera hareketlerinin uygulanması.
Standart Kameralar
- Target Kamera özellikleri
- Free Kamera özellikleri
- Standard Kamera Lens bilgisi
- Depth ofField Parametre bilgileri
VRay Kameralar
- Kamera type özellikleri
- VRayDomeCamera özellikleri kullanımı
- VRayPhysicalCamera özellikleri kullanımı
- f-number ayarları
- White balance seçenekleri ve kullanımı
- Depth ofField Parametre bilgileri
- Shutter speed ayarları ve oranları
- Film speed (ISO) ayarları ve oranları
Modül 9: V-RAY RENDER MOTORU
- Vray Render motoru kullanımı ve ayarları
- Vray Render Ayarları ve uygulama mantığı
- Frame Buffer ayarları ve uygulama mantığı
- Global Switches ayarları ve uygulama mantığı
- Image Sampler (Antalising) filtre ayarlar ve uygulama mantığı
- (Dolaylı Aydınlatma) Indrect Illumination GI
- Irradiance Map ve Alt ayarların Örneklerle Anlatımı
- Light Cache İkinci Sıçrama Anlatımı
- VRay Environment ayarlar ve uygulama mantığı
- Reflection, Refraction Environment ayarlar ve uygulama mantığı
- Color Mapping ve Detaylı Anlatımı ayarlar ve uygulama mantığı
- Objects Settings Ayarları
- Lights Settings Ayarları
- Environment çevre etkileri
- Atmosphere Effect VrayToon Efekti
- Vray render ayarlarının test ve kaliteli render setup oluşturulması
- Vray render dış mekan için ayarlanması setup hazırlanması
- Vray ayarları kapsamında dış mekanlarda final render setup ayarlarının oluşturulması ve resim olarak kaydedilmesi
Animasyon
- Sahne kamera animasyon mantığı
- İçmekan kamera animasyon özellikleri
- Dışmekan kamera animasyon özellikleri
- Animasyon render alınması
Modül 10: PHOTOSHOP
- 3D Max'de Kullanılacak Photoshop Araçlarının öğretilmesi
- Photoshopta Taşıma ve montaj yöntemleri
- Seçim ve rötuş araçlarının kullanımı
- Kırpma ve kesim yöntemleri
- Yazı yazma ve yazı efektleri oluşturma
- Doku ve malzeme oluşturma
- Fotoğrafların, rengini, ışığını, kontrastını ayarlama yöntemleri
- Photoshoptan çıktı alma
- Photoshopta düzenlenen 3D Max Projesinin Kayıt Edilmesi (jpg –png,PSD )
Bitirme Projesi
- Öğrencilerimizin eğitim süreleri boyunca eğitimin amacına ilişkin genel bir fikir sahibi olmaları ve projelerini geliştirerek sektörde tercih edilen tasarımcılar olması hedeflenmektedir.
- Öğrencilerimizin projelerini Akademi Bölüm Başkanları tarafından değerlendirilerek ''Başarı Sertifikası'' almaya hak kazanacaklardır.